Ako sa dá dosiahnuť to, aby relatívne nový, čerstvý alebo doteraz prakticky neznámy web zrazu začalo navštevovať oveľa viac ľudí? Ako sa vlastne pre neho získavajú tí návštevníci? Pretože samotný fakt, že by ste s takýmto webom len čakali, že ho niekto nejako nájde, ten by očakávané výsledky z hľadiska návštevnosti asi nikdy nepriniesol a výraznejším faktorom by nebolo ani to, že by ste takýto web prevádzkovali už niekoľko rokov.
Odpoveď na zisk návštevnosti pritom nemusí byť extra zložitá
Stačí sa pozrieť na najznámejší spôsob, akým väčšina internetových užívateľov nájde weby, ktoré poskytujú relevantný obsah a ponuku k ich záujmom. A takúto cestu určite používate aj vy sami. Je to cesta, v ktorej to požadované hľadáte cez internetový vyhľadávač. Takto ešte stále funguje väčšina užívateľov internetu a práve daným spôsobom objavia weby, ktoré by inak pravdepodobne nikdy nenašli. Pretože ako majú vedieť, že nejaký takýto web existuje alebo následne to, ako presne sa volá a aká je jeho adresa? Toto všetko im prezradí odkaz umiestnený v organických výsledkoch vyhľadávača.
Buďme však čo najviac úprimní, takéto jednoduché to zas pre každý web nie je, však? Pretože tak, ako sa odkaz na nejakú internetovú stránku môže nachádzať na predných pozíciách a bude tak pre každého dobre viditeľný, sú tu potom ďalšie weby, čo sa v organických výsledkoch nachádzajú až kdesi vzadu. A málokto sa prelistuje až sem.
K tomu, aby sa internetová stránka dostala na lepšiu pozíciu a čiže na vyššie umiestnenie, sa používa seo optimalizácia a silným faktorom sú tiež kľúčové slová google.
Pri funkčnej optimalizácii je dôležité pracovať nielen s technickým nastavením webu, ale dôležitú úlohu zohráva aj obsah a voľba, resp. použitie efektívnych kľúčových slov, na základe ktorých dokážu nájsť ľudia vo vyhľadávači práve váš web a to na veľmi dobre viditeľnej pozícii, čím ho s najväčšou pravdepodobnosťou navštívia, minimálne sa o ňom aspoň dozvedia.